אודות SodaStream‏

סודהסטרים היא חברה ישראלית שנוסדה לפני מעל 100 שנה המייצרת מכשירים ביתיים להכנת משקאות מוגזים וכן סירופ בטעמים להכנת המשקה. המוצרים של סודהסטרים הפכו לאהובים ומוכרים בעולם, והמותג שולט בנתח השוק העולמי. לאחר שנרכשה על ידי חברת פפסיקו המשיכה סודהסטרים להרחיב את פעילותה בלמעלה מ-45 מדינות תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ושיטות שיווקיות חדשניות. החברה שמה דגש על עיצוב, שיווק דיגיטלי ומיתוג בריאותי וירוק. היא באופן מסורתי עסק B2B  אך בשנים האחרונות משלבת בצורה משמעותית גם מכירה ישירה לצרכנים כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלה. סודהסטרים מצליחה לשמור על מורשתה הישראלית תוך כדי התרחבות וצמיחה כשחקן גלובלי. זוהי דוגמה ל הצלחתה של חברה מקומית שפרצה את הגבולות והפכה למותג בינלאומי מוביל בתחומה.


אתגרים

סודהסטרים ביצעה מהלך שיעדו היה הגדלת המכירות הישירות לצרכן ונתקלה במספר אתגרים עם פלטפורמת האיקומרס הקודמת שלה, אתגרים אלה כללו:


התרחבות גלובלית: ‏לסודהסטרים היה צורך להרחיב את נוכחותם המקוונת באופן יעיל. אך בפלטפורמה הקודמת שלהם משמעות בניית אתר חדש בשוק חדש הייתה פרויקט אינטנסיבי וגם התחזוקה הנפרדת שנדרשה עבור כל אתר הוסיפה עומס משמעותי. דרך עבודה זו מנעה את הגמישות הנדרשת לצמיחה זריזה. הם היו זקוקים לפתרון גמיש יותר שיאפשר התרחבות יעילה ללא ייצור עבודה במכפלות לפי כמות האתרים.  


תהליכי תמיכה יעילים בלקוחות:

ניהול תהליכי תמיכה בלקוחות ברחבי העולם ושיפור חוויית הלקוח היו אתגר משמעותי. סודהסטרים הייתה זקוקה למערכת אחת לטיפול בפניות לקוחות וניהול crm בשירות הלקוחות ביעילות כדי לספק פתרונות ללקוחות במדינות רבות ממקום אחד.


תחזוקת קוד ועדכונים מהירים: הצורך בתחזוקת קוד מהירה ויעילה והיכולת לבצע עדכוני מיתוג מהירים בכל השווקים בעולם היה אתגר קריטי נוסף. הצורך להגיב לדינמיקה המשתנה בשוק דרשה פלטפורמה המציעה גמישות, יעילות ומהירות. 


 * פעילות מבוססת ענן: סודהסטרים שאפה שהמערכות שלה יהיו כמה שיותר מבוססות ענן כדי להימנע מניהול האבטחה, העדכונים והשרתים. מעבר זה הציב אתגר בבחירת מערכת    

 טכנולוגית וספקי שירותים מתאימים.


פתרונות

סודהסטרים שיתפה פעולה איתנו, אז סוכנות שופיפיי קטנה, הראשונה בישראל, כדי להתמודד עם האתגרים הללו. כך התמודדנו עם כל אחד מהם:


א) התרחבות גלובלית: יישמנו בסיס קוד אחיד עבור ערכת הנושא של סודהסטרים בשופיפיי פלוס, מה שאיפשר להם לשמור על חוויית מותג עקבית בשווקים השונים ברחבי העולם. כיום אנו מנהלים באתרים 14 שפות, תוך התאמה לכיווני כתיבה מימין לשמאל בתוך אותו בסיס קוד. בנוסף, שימוש בכלי עבודה  מתקדמים מפשטים את התהליך ומאפשרים עליה עם שינויים בכל האתרים בין לילה.


ב) חיבור מערכת שירות לקוחות: סודהסטרים החליטו על Zendesk כמערכת שירות הלקוחות ואנחנו פיתחנו עבורם אפליקציה מותאמת אישית לממשק חלק עם שופיפיי כדי לייעל את מערך שירות הלקוחות הלקוחות. בזכות הממשק שפיתחנו נציגי השירות, עובדים ממערכת אחת ויכולים בקלות לגשת ולנהל הזמנות ומידע על לקוחות שמגיע משופיפיי בתוך Zendesk. האפליקציה גם מציעה תמיכה רב-לשונית כדי לשרת לקוחות גלובליים ביעילות.


ג) תחזוקת קוד ועדכונים לשווקים השונים: ניהול האתרים בוצע ממקום אחד ויחד עם זאת פותחו גם פתרונות ספיציפיים עבור כל דרישת שוק ייחודית כדי להבטיח התאמה לשוק המקומי. גישה זו איפשרה תחזוקת קוד יעילה ממקום אחד ויישום מהיר של שינויים לכלל השווקים, כך ייעלנו את התהליך ובמקביל אפשרנו גמישות לשינויים מקומיים.


תוצאות

סודהסטרים הצליחה לייעל מאוד את פעילות האיקומרס הגלובלית שלה ולשפר באופן משמעותי את שירות הלקוחות. כיום, המכירות הישירות לצרכן מהוות כ-20% מסך הכנסות החברה, עם מיליוני לקוחות הפוקדים את 16 האתרים שפיתחנו ושאנו מתחזקים עד היום. צמיחת המכירות הישירות לצרכן של סודהסטרים מדגימה היטב את שיתוף הפעולה בין קמעונאי עם אסטרטגיה מתקדמת, שותף טכנולוגי שנותן את הידע ואת האפשרויות הגלומות בתוך הפלטפורמה שנבחרה. המומחיות שלנו בשופיפיי פלוס הייתה חשובה לסודהסטרים והפכנו לשותף אסטרטגי לא רק לספק, תוך שילוב בין היקף פעילות גלובלי לבין גמישות אזורית. שיתוף פעולה אסטרטגי זה מהווה דוגמה מצוינת לכוחה של פלטפורמה מתקדמת בתמיכה במעבר חלק למסחר אלקטרוני ישיר ללקוח, תוך יצירת בסיס איתן לצמיחה מתמשכת.


 טכנולוגיות מרכזיות

 Liquid, Vue, React, PHP, NodeJS